Halaman

Jumaat, 30 November 2012

Sahabat Sejati..^^






                      Persahabatan Memang Menggembirakan.Jikalau Mendapat Sahabat yang Sejati..Sahabat Sejati Adalah Sahabat Yang Membimbing Kita Ke Arah Kejayaan,Bukan Yang Membawa Kita Kepada Kehancuran..Contoh Kisah Sahabat Sejati:

                       Suatu Hari Di Kelas 5 Ibnu Sirriin.Syahirah Seorang Yang Kuat Main..Tetapi Dia Ingin Berjaya Seperti Kawannya Salhana...Yang Berjaya Di Kelasnya..Suatu Hari,


Syahirah:Assalammualaikum Ana...^_^
Salhana:Wa'alaikummussalam..Ierah..Kenapa??
Syahirah:Saya Nak Cakap Sesuatu Kat Awak...
Salhana:Cakaplah..
Syahirah:Saya Tahu Awak Seorang Yang Bijak...Boleh Tak Kalau Awak Jadi Kawan Sejati Saya??Saya Tahu Awak Boleh Bawa Saya  Kearah Kejayaan..
Salhana:Boleh..Kita Boleh Belajar Sama-sama...Nanti Kat Kantin Kita Makan Sama-Sama Dan Kita Ke Perpustakaan Untuk Bincang Pelajaran Sains..


                        Tiba-tiba..Krinnnnnnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg!!!!!!!!....
Salhana:Okayy Lah..Jom Kita Makan Kat Kantin..Dah Bunyi Loceng dah Nih..Baik Kita Sediakan Dulu Buku Sains Kat Atas Meja....
Syahirah:Bagus Idea Awak...


                          Selepas Mereka Makan Bersama Di Kantin,Mereka Mengambil Buku Di Kelas Dan Belajar Di Perpustakaan..Apa Yang Syahirah Tidak Faham...Salhana Akan Menerangkan Satu-Persatu..Hari-Hari Mereka Akan Berbincang Dalam Setiap Matapelajaran..Kalau Syahirah Tidak Faham,Salhana Pun Tidak Faham...Mereka Akan Berjuma Dengan Guru Mereka..Mereka Menjadi Sahabat Yang Baik.BFF Lah Katakan..

Makin Lama Makin Dekat Masa Untuk SPM..Makin Risau Mereka..Sekarang Mereka Tidak Bincang Pada Waktu Rehat Sahaja..Kalau Cikgu Mereka Bagi Masa Untuk Buat Kerja Sendiri..Mereka Pun Berbincang Untuk SPM Yang Akan Datang..Untuk Percubaan Mereka Mendapat 7A....Mereka Mengucap Alhamdulillah..
Salhana:Tak Pa Ierah.Tinggal 1A Jerk..Harap Dpt Tambah 1 Jerk Lagi A..
Syahirah:Tulah..Apa2 Pun Alhamdulillah!..
Salhana:Alhamdulillah...
Syahirah:Ada Berapa Hari Jerk Niyh...Hmm..Jom Ulangkaji..
Salhana:A'ah Lah..Cikgu Pun X Ajar Lagi Niyh..Sempat Lagi..Jom..



                    Semakin Lama Semakin Dekat Untuk SPM..Mereka Pun Berdoa Pada Allah Semoga Dia Mendapat Keputusan Yang Baik Untuk SPM Nih..Semasa Di Kelas,Mereka Mendapat Sehelai Kertas Yang Bertulis 'Jadual SPM'..Mereka Ulangkaji Lagi Untuk SPM..Mereka Merasa Gementar..Tetapi Mereka Hendak Tenangkan Diri Supaya Lebih Senang Untuk Ilmu Masuk....


                     Di Hari SPM Mereka Berdoa Supaya Mendapat Keputusan Yang Cemerlang..
Syahirah:Gudluck Kayy..Ingat Allah..Tawakal Pd Allah Kayy Ana..^^
Salhana:Gudluck Too Frend..Ana Harap Ierah Berjaya....^_^
Syahirah:Ierah Cmtu Gak..Harap Berjaya..^_^


                      Sahabat Yang Membawa Ke Arah Kejayaan..^^..Selepas Habisnya SPM..Mereka Telah Mendapat Keputusan..Mereka Takut Hendak Membukannya..Selepas Itu Mereka Berdua Berjumpa..

Syahirah:Ana Awk Dapat Berapa A??
Salhana:Entah Lah..Tak Bukak Lagi..Awak??
Syahirah:Saya Pun Sama..
Mereka Berdua Mengucap:Bismillahhirrahmanirrahim..
Mereka Gembira Dan Mengucap:Alhamdulillah Ya Allah...
Syahirah:Saya Dapat 8A!
Salhana:Saya Pon..ALHAMDULILLAH!!..
   

                       Sahabat Yang Membawa Kita Kearah Kejayaan..Syahirah Budak Yang Nakal Mendapat 8A..Itu Semua Usahanya...Mereka Masuk Ke Universiti Mu'tah Di Jordan..Itulah SAHABAT SEJATI...WALLAHHUALAM..^^

Tiada ulasan:

Siti Noor Huda Copyright © 2012 Designed by Ms Farhana Zin